Sen ki…

Şehir Yazıları - 20






Sen ki…

Yokluğunda taşlara vurduğum bu başımı

Varlığın da koymaya kıyamadığım yastığımdın

Zemheri gecelerimde üzerime alamadığım örtüm

Yinede ısınmaya çalıştığım tek sıcak olan şeydin.



Sen ki…

Karanlık gecelerimin dolunayı olurdun gözlerinle

Varlığında unuturdum hanemdeki baykuş seslerini

Sesin bir baştan diğer başa şehri kaplıyor sanırdım

Kendime nöbet yazardım başucunda beklemek için

İsterdim ki sabaha kadar bölünmesin uykuların

Ben seni seyretmekten bıkmazdım nöbetlerde

Sense gece kaç sineği kovaladığımdan habersiz



Şimdi senin yokluğunda bu şehirde

Kendime yazdığım nöbetlerin tadı kalmadı artık

Ne de hatıran için kovalayacağım sivrisineklerin

Geceler yırtık çarşaf gibi artık… kirli mi kirli…

Baykuşlar bile adil değil hanelere konarken



Gel gör ki garibanın ocağı sönüyor tüterken

Zalimin dumanı tüter oldu ocağı bile yokken



Bekir K Ahıskalı



Şehir Yazıları - 20



30.11.2005